wtorek, 23 września 2014

Dyniowa gorąca czekolada. I ślub

Ach, co to był za ślub!

Od soboty zbieram się do napisania tego postu, i ciągle mi nie idzie. Pewnie dlatego, że jak tylko wspominam pannę młodą, stają mi łzy w oczach - ze szczęścia, oczywiście.
Connie i Kasper są razem już dziesięć lat, i wszyscy, którzy ich znają widzą, że są dla siebie stworzeni. Idealnie do siebie pasują, uzupełniają się doskonale. Wystarczy na nich spojrzeć, żeby wiedzieć, że to właśnie jest Miłość, taka przez wielkie M. Na zawsze (czego z całego serca im życzę).

Najpierw była ceremonia w kościele - piękna i bardzo wzruszająca. Później obrzucanie ryżem młodej pary, po czym udaliśmy się na piknik. Tak, tak - nie wszyscy byli zaproszeni na wesele, więc najpierw pojechaliśmy w cudowne, zielone miejsce, gdzie była muzyka, kawa, herbata i ciasto. Dopiero późnym popołudniem udaliśmy się do hotelu, gdzie odbywało się przyjęcie. Były niesamowicie wzruszające przemowy (przy panu młodym wszyscy chyba ocierali ukradkiem oczy chusteczkami, a jedna z kuzynek dosłownie zalała się łzami; panna młoda również wycisnęła łzy z niejednych oczu), było też mnóstwo zabawy i śmiechu. Piosenki układane dla młodej pary przez rodzeństwo i rodziców (urocza duńska tradycja), pyszne jedzenie, a później tańce. I nawet my ruszyliśmy na parkiet, co nie zdarza się często (a właściwie zdarzyło się po raz pierwszy).

Najbardziej zaskakującym wydarzeniem było uczestnictwo w weselu pułku z zaprzyjaźnionego unijnego kraju. Panowie i panie mieli ćwiczenia niedaleko, i w zamian za ciasto, pozowali do zdjęć z młodą parą. Może zechcecie obejrzeć: Make love, not war?
Ogólnie całe wydarzenie bardzo mnie wzruszyło, bo z Connie zdążyłam się mocno zaprzyjaźnić, i bardzo się cieszę z jej szczęścia, i życzę im wszystkiego, co najlepsze.

Uff... Starczy już, bo zaraz znowu się rozpłaczę...

W niedzielę, po weselu, byliśmy nie do życia. Wróciliśmy do domu o wpół do szóstej rano, totalnie wykończeni. Spaliśmy do południa, a i tak cały dzień chodziliśmy jak takie śnięte ryby - snuliśmy się z kąta w kąt, a brak energii do czegokolwiek objawił się w zamówieniu pizzy na obiad.
Niemniej, z przyjemnością oglądaliśmy całe mnóstwo zdjęć z wesela. Do całkowitego relaksu brakowało tylko czegoś słodkiego, i tutaj też poszłam na łatwiznę. Dyniowa biała czekolada, którą zobaczyłam na blogu Podniebienne pieszczoty, kusiła mnie od dawna. Sama w sobie biała czekolada na gorąco nie zdobyła mojego serca - smakowała jak bardzo słodkie, ciepłe mleko. Nic specjalnego, doprawdy. Ta za to... Mmm, zupełnie nowe doznania. Smak białej czekolady jest bardzo wyraźny, do tego aromatyczne przyprawy i delikatna nuta dyni, która nadaje również ślicznego koloru. Góra bitej śmietany - i tak, moi drodzy, temu nie można się oprzeć! Szczególnie w chłodny, jesienny wieczór, gdy wiatr szaleje za oknami, a krople deszczu równomiernie stukają w szyby... Polecam Wam ogromnie, nie tylko po weselu.

Dyniowa gorąca czekolada

Składniki:
(na 2 porcje)
  • 200 ml mleka
  • 100 g białej czekolady
  • 2 łyżki puree z dyni
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki imbiru
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

dodatkowo:
  • 80 ml śmietany kremówki (38%)
  • 1 łyżeczka kakao

Mleko podgrzać, czekoladę posiekać. Dodać do ciepłego mleka, podgrzewać, aż całkowicie się rozpuści. Dodać dyniowe puree, przyprawy i ekstrakt, podgrzewać jeszcze chwilę, żeby całość przeszła aromatami.
Napój przecedzić, rozlać do szklanek. 

Kremówkę ubić, ułożyć na wierzchu. Posypać przesianym kakao, podawać natychmiast.

Smacznego!

A dzisiaj, ponieważ już zasadniczo wróciłam do siebie, upiekę ciasto z gruszkami. Bardzo jestem ciekawa, jak mi wyjdzie...

30 komentarzy:

  1. Oj skusiłabym się na taką czekoladę, choć kalorii to chyba w niej tysiące. Pozdrawiam;)
    drinkeatlive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też chętnie się skuszę - zwłaszcza,że pogoda u mnie deszczowa a i mój orgaznim domaga się takiego polepszacza humoru:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj napiłabym się teraz takiej czekolady! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie!
    Tak pięknie opisałaś to wesele, że współczułam samej sobie, ze nie miałam okazji tam być ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten ślub musiał być cudowny :)
    A ten boski napój sprawiłby,że jesień byłaby znośna ;0

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj taka czekolada musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale to musiało być pyszne<3

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj wypiłabym taką szklaneczke pyszności :-) wygląda tak smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta czekolada wygląda obłędnie. Podejrzewam , że osłodzi mój niejeden, szary jesienny dzień, a i w mroźne zimowe dni super się sprawdzi! :)

    http://takealittlebiteoffood.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaskakujący pomysł z dodatkiem puree z dyni... ale na tyle interesujący, aż chce się go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. musiało być wspaniale na ślubie! a czekolada robi wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Czekolada idealna. A i u mnie pogoda bardzo jesienna, więc pocieszenie w takiej słodkiej postaci mile widziane :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Idealna jesienna wersja gorącej czekolady! Genialny pomysł z dynią ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Dynia to naprawdę wszechstronne warzywo. Wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Idealna czekolada na emocje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z przyjemnością przeczytałam wrażenia weselne i obejrzałam film, unikalna sytuacja, nie do powtórzenia, uwielbiam taką spontaniczność.
    Przysiadam się do czekolady dyniowej, przepis mnie zaciekawił.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę koniecznie wypróbować tą czekoladę. Zapowiada się cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam dyniowe latte! Twoje wygląda obłędnie kremowo i pysznie. Zamawiam takie z dostawą do domu! ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda przepysznie i pewnie tak właśnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ależ narobiłam sobie smaku.Wszystko mam i już popylam po białą czekoladę.

    OdpowiedzUsuń
  21. wygląda cudownie....coś do spróbowania;) aż się "posliniłam" ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. DYNIOWEJ GORĄCEJ CZEKOLADY JESZCZE NIE MIAŁAM OKAZJI SPRÓBOWAĆ! Brzmi fantastycznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę taką przygotować, wygląda na bardzo smaczną :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wypróbowałam :) Dobra, aromatyczna i taaaaka słodka :) Dziękuję za inspirację i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Z chęcią wypróbuję przepis, brzmi fantastycznie! :)

    OdpowiedzUsuń