czwartek, 14 listopada 2013

Najlepsze lody truskawkowe

Ktoś może pomyśleć, że zupełnie zwariowałam, tudzież upadłam na głowę i wszystko mi się pomieszało. Mamy bowiem listopad, za oknem jest ciągle ciemno, pada z małymi tylko przerwami, wieje straszliwie i ostatnie, na co mamy teraz ochotę, to lody. Wszędzie pachnie cynamonem i czekoladą, pieczemy puchate, cieplutkie drożdżówki, ewentualnie ciasta pełne gruszek i jabłek; jesienne, a może już nawet zimowe. 

No tak. W zasadzie to ja się z tym wszystkim zgadzam, i też tak robię. Ale... Dostałam sorbetierę, i nie mogę się jej oprzeć. Produkcja domowych lodów z jej udziałem wzniosła się na zupełnie nowy poziom - uwielbiam obserwować, jak maszyna wszystko dokładnie miesza, jak masa robi się coraz bardziej puszysta i całość nabiera tej cudownej, delikatnej konsystencji. A potem wyciągam lody z zamrażarki, zamykam oczy i niemal czuję promienie słoneczne na twarzy (choć później się okazuje, że to tylko lampa). Zrobiłam bowiem lody truskawkowe, i muszę napisać, że są to najlepsze lody, jakie kiedykolwiek zrobiłam, i chyba najsmaczniejsze lody truskawkowe, jakie dane było mi jeść. Pycha!

Oczywiście o świeżych truskawkach można teraz pomarzyć, ale nie zrażając się, kupiłam mrożone. Sięgnęłam po przepis Doroty - wiadomo, że muszę się udać. Efekt? Oszałamiający. Te lody pachną czerwcem, cudownymi, soczystymi truskawkami, mają piękny, różowy kolor, i smakują po prostu bosko. Są kremowe, delikatne, obłędnie truskawkowe. Zakochałam się w nich od pierwszego liźnięcia, że tak powiem. Już sobie wyobrażam, jak będą smakowały latem, przygotowane ze świeżych truskawek...

Lody truskawkowe z wanilią i czekoladą

Składniki:
(na 1,8 l lodów)
  • 250 ml mleka
  • 250 ml śmietany kremówki (38%)
  • 6 żółtek
  • 200 g cukru
  • 500 g truskawek, świeżych lub mrożonych
  • sok z 1 cytryny
  • nasionka z 1 laski wanilii
  • 100 g czekolady (70%)

Truskawki (mrożone rozmrozić na ręczniku kuchennym) zmiksować blenderem z sokiem z cytryny na gładką masę. Odstawić.

Kremówkę z mlekiem i wanilią zagotować. W tym czasie ubić żółtka z cukrem na puszystą, jasną masę. Nie przerywając miksowania, powoli wlać gorące mleko. Przelać wszystko z powrotem do garnka, podgrzewać, aż krem nieco zgęstnieje. Nie gotować!
Zdjąć z palnika, dokładnie wymieszać z truskawkami. Ostudzić, a następnie schłodzić w lodówce.

Schłodzoną masę przelać do maszyny do lodów. Pod koniec mieszania dodać posiekaną czekoladę. Przełożyć do pudełek do lodów, zamrozić.

Smacznego!

Jedyna zmiana w stosunku do oryginalnego przepisu to dodatek czekolady - nie mogłam się powstrzymać... W sklepach nie ma lodów truskawkowych z czekoladą, a to naprawdę rewelacyjne połączenie. 

21 komentarzy:

  1. Po przeczytaniu Twojego opisu mimo aury za oknem zjadłabym i to nie małą porcyjkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. domowe lody najlepsze :) nawet w środku zimy !

    OdpowiedzUsuń
  3. Na lody truskawkowe zawsze jest odpowiedni czas! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają BOSKO! Ale mam na takie ochotę, mimo tego pochmurnego i zimnego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie mam maszyny do lodów :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wczoraj wciągałam podwójną porcje lodów :D Lody są dobre na wszystko a twoje wyglądają mega smacznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Doskonale Cię rozumiem, ja też mogłabym jeść lody o każdej porze roku, szczególnie takie pyszne jak te, które nam pokazałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie jeszcze ciepło i słonecznie ,więc przepis na lody jak znalazł ,dzięki!.

    OdpowiedzUsuń
  9. jesteś niesamowita z tymi lodami :)
    ja niestety muszę obejść się smakiem, bo maszyny do lodów brak ;(

    OdpowiedzUsuń
  10. o tej porze roku najlepiej smakują przy kominku ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda, że nie mam maszyny do lodów. Ciekawa jestem jakby je zrobić bez niej? Będzie podobny efekt?
    Uwielbiam lody truskawkowe

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie dziwię Ci się. Gdybym miała maszynę do lodów to pewnie też bym je jadła mimo listopadowego chłodu. Te truskawkowe wyglądają baaardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zanim dostałam sorbetierę, robiłam lody bez niej - po prostu w trakcie zamrażania kilka razy wyciągałam i mieszałam widelcem albo miksowałam blenderem. Konsystencja jest inna - nie da się ukryć - ale takie lody też są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojej, narobiłaś mi smaku...Już tęsknie za latem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie lody są pyszne o każdej porze roku:)

    OdpowiedzUsuń
  16. A jak długo mogą takie lody stać w zamrażalniku?

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że spokojnie miesiąc. Nic im nie będzie.
    Ale gwarantuję, że znikną dużo szybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają przepysznie! Ja ostatnio robiłam lody z przepisu http://www.mamazone.pl/kuchnia/przepisy/male-dziecko/201106/lody-truskawkowe.aspx , ale nie wyszły mi zbyt udane... Jutro spróbuję te wykonać, może będzie lepiej ;) A czy zamiast nasion z laski wanilii można dodać cukier waniliowy?

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak, cukier waniliowy może być :) Ale raczej taki prawdziwy, z wanilią, nie wanilinowy :)

    OdpowiedzUsuń