czwartek, 31 lipca 2014

Kenis - darmowy uniwersytet internetowy

Mimo, że ciągle cieszę się wakacyjną wolnością, jakoś brakuje mi czasu na przesiadywanie przed komputerem. Oglądamy filmy, spędzamy mnóstwo czasu poza domem, do czego pogoda zdecydowanie zachęca. Choć nie słyszałam jeszcze ponurych prognoz o załamaniu pogody, nie mogę zapomnieć, że mieszkam w Danii - tutaj nigdy nic nie wiadomo. Zabieramy więc Ptysię na dłuuugie spacery, gdzie tylko się da.

Niemniej jakiś czas temu napisała do mnie Pani Wiola (że sobie pozwolę tak się spoufalić) z bardzo ciekawą informacją. Otóż pierwszego września startuje nowy projekt, który, muszę przyznać, bardzo mnie zainteresował. Mowa o internetowym uniwersytecie, czyli sporej bazie przeróżnych informacji. Dla tych, co się uczą: od szkół podstawowych po wyższe studia; dla tych, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę ot tak, dla samej przyjemności nauki. Podobno platforma będzie oferowała nie tylko materiały szkoleniowe, ale również różne ciekawe kursy. Bardzo jestem ciekawa, jak to wszystko będzie wyglądało, na ile uda się zrealizować wszystkie ambitne plany.

Mowa o stronie o tajemniczej nazwie Kenis. Projekt spodobał mi się na tyle, że poświęciłam słoneczny czas na siedzenie przed komputerem i dokładniejsze zapoznanie się z inicjatywą. I im więcej czytam, tym bardziej mi się podoba. Sami o sobie piszą:
Kenis, to platforma edukacyjna, która będzie stanowiła dużą bazę materiałów wideo, wysokiej jakości kursy (...); będzie także miejscem do treningu umysłu, a wszystko to dostępne oczywiście za darmo (taka jest nasza idea – chcemy by dostęp do wiedzy nie miał barier). Jedyne co jest potrzebne, oprócz chęci do nauki, to komputer czy smartfon oraz dostęp do internetu.

Startujemy już 1 września. Myśl, która nam przyświeca, to – uczysz się czego chcesz, kiedy chcesz i gdzie chcesz. Tak jak pisałam wyżej, chcemy likwidować bariery i zwiększać szansę każdego, kto chce się rozwijać. Uniwersytet będzie otwarty dla wszystkich. Materiały dla siebie znajdą tu zarówno uczniowie, czy studenci którym potrzebna jest szybka powtórka, jak i osoby, które chcą poszerzyć swoją wiedzę - niezależnie od wieku czy zasobności portfela.

Sami musicie przyznać - brzmi nieźle.
I tak - to jest reklama, jedna z niewielu na blogu. Zdecydowałam się na ten wpis, bo uważam, że projekt ma duże szanse na bycie ciekawym i pomocnym miejscem w sieci. A takie idee należy propagować i wspierać.
Wspieram więc.
Może wesprzesz i Ty...?

5 komentarzy:

  1. Super inicjatywa !! Takie reklamy popieram :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie. Zobaczymy co wyjdzie z tego projektu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie słyszałam, ale zaciekawiona teraz jestem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa ta platforma, można sie doszkolić. Życzę tobie pięknej pogody w Danii

    OdpowiedzUsuń