niedziela, 1 czerwca 2014

Na Dzień Dziecka - lody truskawkowo-rabarbarowe

Nie mam dzieci. Moi Rodzice są za daleko, żeby świętować ze mną Dzień Dziecka, choć pamiętają o nim zawsze. Postanowiłam więc, że troszkę nas porozpieszczam - w końcu każda okazja jest dobra.
A co może być lepszego na Dzień Dziecka niż lody...? No nic. Przynajmniej moim zdaniem.

Przygotowałam więc wyjątkowo łatwe i niesamowicie pyszne lody truskawkowo-rabarbarowe. Świeży smak truskawek miesza się z kwaśnym rabarbarem, a dzięki dodatkowi skondensowanego, słodkiego mleka nie trzeba zawracać sobie głowy robieniem kremu z żółtek i innymi skomplikowany sprawami. Wystarczy podgotować rabarbar, zmiksować z resztą składników, zamrozić - i gotowe. Lody mają idealną, gładko-kremową konsystencję i pyszny, owocowy smak. Polecam wszystkim - małym i dużym. 

Lody truskawkowo-rabarbarowe

Składniki:
(na 1,3 l lodów)
  • 350 g truskawek
  • 250 g rabarbaru
  • 1 łyżka cukru
  • 3 łyżki wody
  • 250 ml śmietany kremówki (38%)
  • 350 g słodzonego skondensowanego mleka

Rabarbar pokroić na niewielkie kawałki. W garnku skarmelizować cukier z wodą, dodać kawałki rabarbaru. Dusić pod przykryciem, aż zupełnie zmięknie i się rozpadnie. Ostudzić.
Rabarbar zmiksować blenderem z truskawkami na gładką masę, można przetrzeć przez sitko.
Schłodzone w lodówce mleko wymieszać z owocami, dodać kremówkę, dokładnie połączyć.

Masę przelać do maszyny do lodów. Gdy skończy pracę, przełożyć lody do pudełka i zamrozić.
Wyjąć z zamrażarki 20 minut przed podaniem, aby lody zmiękły.

Smacznego!

Brunch udał się znakomicie - ale o nim, i o pysznościach, które na niego przygotowałam, w następnym wpisie.

22 komentarze:

  1. Dzień dziecka można świętować samemu dla siebie, tak jak ja to dziś robię :D

    OdpowiedzUsuń
  2. smak idealny jak dla mnie:) pyszne lody :)

    OdpowiedzUsuń
  3. obłędne połączenie truskawek i rabarbaru :) z lodami musi być wyśmienite, bardzo żałuję, że nie mam maszynki do lodów :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie tylko dla dzieciaków byłyby uciechą: ))

    OdpowiedzUsuń
  5. Apetyczne lody, marzy mi się maszyna do lodów. Pozdrawiam Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. i ja bym lody zjadła, ale muszę obejść się smakiem do jutra:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam lody, więc przepis idealny dla mnie nie tylko w Dzień Dziecka ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie podobne lody, takie domowe są najlepsze! :-) z rabarbarem muszą smakować nieziemsko!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam to połączenie smakowe, jednak nie zdarzyło mi się próbować go w lodach. Kto wie, może uda się niedługo - na pewno jak będzie cieplej! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio robiłam rabarbarowe... ale na takie połączenie też się skuszę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie spędzony dzień dziecka :) Lody są świetne na każdą okazję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie robiłam jeszcze lodów z dodatkiem mleka skondensowanego, chociaż nie raz już je widywałam na różnych blogach. Te wyglądają tak pysznie, że chyba znów podkradnę Ci przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszą być pyszne, u mnie w tym roku niezbyt wyrósł, gratuluje rozpoczęcia szkoły jako cukiernik trzymam kciuki by spełniło się twoje marzenie bo o nie trzeba walczyć :D.

    OdpowiedzUsuń
  14. Też używam bazy z mleka skondensowanego do lodów, przygotowuje się błyskawicznie i nie potrzeba maszynki do lodów :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lody? I do tego truskawkowo - rabarbarowe? Wpraszam się choć Dzień Dziecka już dawno minął :-D

    OdpowiedzUsuń
  16. Pychota - zapraszam do mojej akcji Lody, lody dla ochłody na Mikserze :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wiesz, jeszcze nie próbowałam rabarbarowych lodów, a Twój przepis jest tak prosty i bardzo zachęcający, że czas wypróbować ten smak! :)

    OdpowiedzUsuń