wtorek, 9 lipca 2013

Truskawki w płynie

Siedzę sobie przy stole, a słońce świeci mi prosto w oczy i tak naprawdę nie bardzo widzę, co robię. Cóż za wspaniałe uczucie! Mam niedosyt ładnej pogody i spragniona jestem promieni słonecznych niemal jak niedźwiedź po długim śnie zimowym. Każde zmrużenie oczu wywołane słońcem wywołuje uśmiech, i choć jest, jak jest, nie mogę przestać się uśmiechać. Bo przecież latem, przy takiej pogodzie, nie ma innego wyjścia, jak być szczęśliwym optymistą.

Dzisiaj coś szybkiego, idealnego na ciepły dzień, kiedy można w ogrodzie lub na balkonie przysiąść na chwilę i nie myśleć, wystawiając twarz do słońca. Przepis - nie przepis, doskonały na wykorzystanie ostatnich truskawek, które już nie zachwycają jędrnością i słodyczą. Dodatek melisy cytrynowej ożywia całość, nadaje delikatnego zapachu i ulotnego smaku który sprawia, że z niepokojem patrzymy na coraz lepiej widoczne dno szklanki.

Koktajl truskawkowy z melisą cytrynową

Składniki:
(na 1 porcję)
  • 170 g truskawek
  • 120 ml mleka
  • 1 gałązka melisy cytrynowej

Wszystkie składniki dokładnie ze sobą zmiksować, ewentualnie dosłodzić do smaku. 
Podawać schłodzone.

Smacznego!

Jeśli nie macie melisy cytrynowej, można dać zwykłą, albo na przykład miętę. Można też zielony dodatek całkowicie pominąć i cieszyć się smakiem truskawek w płynie.
Jeśli całość nie jest wystarczająco słodka, wystarczy dosypać łyżeczkę lub dwie cukru pudru. A jeśli koktajl jest zbyt gęsty - dolać nieco mleka. Najważniejsze, żeby Wam smakował.

6 komentarzy:

  1. Ja tez nie moge sie nasycic latem i sloncem. Najchetniej wygrzewalabym sie jak kot :)
    A taki koktajl na pewno wspaniale orzezwia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czemu ja nigdy nie wpadłam na to, żeby dodać melisę do koktajlu? Zwłaszcza, że panoszy sie u mnie w ogródku. Dziekuję za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam pojęcia jak smakuje koktajl truskawkowy z melisą ale wygląda niezwykle zachęcająco!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie bomba - witaminowa i smakowa :)

    OdpowiedzUsuń