czwartek, 9 kwietnia 2015

Babka z różą

Gdy tylko zobaczyłam ten przepis na blogu Słodkie fantazje wiedziałam, że muszę też taką upiec. Szaleję za babkami - ostatnio ciasta z kremami zupełnie mi nie podchodzą. Nawet ukochane serniki zeszły na dalszy plan. To chyba ta Wielkanoc tak na mnie działa. Mam jeszcze kilka babkowych pomysłów - w końcu kto powiedział, że te śliczne wypieki możemy serwować tylko na wielkanocnym stole...? Są urocze, no i pyszne. Ja zdecydowanie nie mam ich jeszcze dość...

Dzisiejsza babka ma śliczny, pastelowo-różowy kolor, a smakuje i pachnie różą. Miałam jeszcze trochę konfitury, postanowiłam właśnie tak ją wykorzystać. Okazało się to bardzo dobrym pomysłem, babeczka bowiem wyszła wyśmienita. Pięknie pachnie, smak róży nie jest przytłaczający, tylko subtelny i taki w sam raz. Ciasto jest piaskowe, sypkie, ale się nie kruszy. W stosunku do oryginalnego przepisu zmniejszyłam ilość cukru (wyszła idealnie słodka) i konfitury (akurat tyle było w słoiczku), nie ubijałam też osobno białek (w niczym to nie zaszkodziła - babeczka wyszła pulchniutka i lekka). Jeśli chcecie uzyskać intensywniejszy kolor, wystarczy dodać więcej barwnika. Coś jeszcze...? Ach, tak! Nie czekajcie do kolejnych Świąt, upieczcie ją sobie na weekend - z pewnością zdobędzie Wasze podniebienia.

Babka różana

Składniki:
(na formę do babki z kominkiem o pojemności 2 l)
  • 200 g miękkiego masła
  • 65 g cukru
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 150 g białej czekolady
  • 65 g konfitury z płatków róży
  • 35 g creme fraiche
  • 150 g mąki pszennej
  • 100 g mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

lukier:
  • 150 g cukru pudru
  • 1 łyżka creme fraiche
  • 2 łyżki wody

dodatkowo:
  • różowe cukrowe perełki

Czekoladę posiekać, rozpuścić w kąpieli wodnej, przestudzić.

Masło utrzeć z cukrem na puszystą, jasną masę. Po jednym wbijać jajka, dokładnie miksując po każdym dodaniu. Wlać ekstrakt, zmiksować. Dodać czekoladę, konfiturę i śmietanę, połączyć.
Mąki przesiać, wymieszać z proszkiem. Partiami dodawać do ciasta, miskując tylko do połączenia składników.

Masę przelać do formy wysmarowanej tłuszczem i wysypanej mąką. Wyrównać.

Piec w 180 st. C. przez 40-50 minut, do suchego patyczka.
Ostudzić.

Cukier puder utrzeć z wodą i śmietaną na gładki lukier. Polać ostudzoną babkę, posypać cukrowymi perełkami. Odstawić do zastygnięcia lukru.

Smacznego!

To już ostatnia propozycja do wielkanocnych akcji.

Babki Wielkanocne 2015

22 komentarze:

  1. Pięknie wyrośnięta i ten lekki róż, rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kolor, i ten aromat róży-rozmarzyłam się ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Róża... mój ulubiony zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię dodatek róży w słodkościach. Sama smażę płatki do pączków, robię konfitury z jej dodatkiem, miód i syrop. Chętnie upiekę więc tę babeczkę bo wygląda znakomicie! A co do babki, to sama często piekę, nie tylko od święta! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo i dobry patent na wykorzystanie konfitury z dzikiej róży <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna babeczka ,a z dodatkiem róży pewnie bardzo aromatyczna , już czuję jej przepiękny zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cholercia upiekłabym, ale mi konfitura "wyszła" do słodkoczwartkowych pączków... No to schowam przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja mam tyle róży w spiżarce i nie wiedziałam do czego wykorzystać...przepis zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekłam kiedyś babkę z cukrem różanym więc wyobrażam sobie jak pyszna była Twoja babeczka :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł, nigdy nie dodawałam róży, a szkoda, bo smak cudowny musiał być :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta babka musiała fantastycznie smakować, już ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. babek nigdy nie mamy dość, piekę je na okrągło przez cały rok:) ... ta różana jest obłędna, jednak nie posiadam konfitury z płatków:(

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale babka!!!! I do tego ten kolor!!! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  14. I facet z goździkiem;-))
    Fajna babka!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniały kolor ma twoja babka, smak pewnie nie gorszy;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Babka wygląda świetnie, z dodatkiem konfitury różanej musi super smakować !

    OdpowiedzUsuń