piątek, 22 sierpnia 2014

Sernik z jeżynami i białą czekoladą

Nie biorę udziału w zbyt wielu konkursach kulinarnych. Po pierwsze, ogranicza mnie miejsce zamieszkania. Po drugie za niesprawiedliwe uważam tak popularne ostatnimi czasy konkursy na lajki - wygrywa nie ten, kto faktycznie przygotował najlepsze danie, ale ten, kto ma najwięcej znajomych, którzy chętnie wciskają przycisk lubię. A ja chcę wygrać nie dlatego, że sobie to wyprosiłam, tylko dlatego, że zasłużyłam.
Gdy więc dostałam zaproszenie do konkursu z Alemette, podeszłam do sprawy raczej sceptycznie. Przeczytałam jednak ogólne zasady, cały regulamin, i nie znalazłam nic, co by mnie ograniczało. Poza tym podobają mi się nagrody - bon na zakupy w sklepie, gdzie jest całkiem sporo ciekawych książek, które z przyjemnością bym nabyła. 
Oczywiście, realnie oceniam swoje szanse, czyli nie spodziewam się cudów. Ale, jeśli nie spróbuję, to nie wygram na pewno, prawda...? Więc spróbuję. A co mi tam.

Można przesłać dowolną ilość przepisów. Zacznę więc od sernika na zimno, który ostatnio przygotowałam, a w którym C. się po prostu zakochał. Musiałam go od niego odganiać jak natrętną muchę! A zazwyczaj za mocno owocowymi ciastami aż tak nie szaleje...

Spód jest przyjemnie chrupiący i kakaowy. Pierwsza masa, jeżynowa, jest cudownie kremowa, delikatna i słodko-kwaśna. Masa z białą czekoladą jest nieco cięższa, słodziutka i po prostu rozpływa się w buzi. Wierzch to jeżynowy galaretko-mus - wystarczająco zwięzły, żeby idealnie trzymał formę, a jednocześnie delikatny i niegumowaty. Całość smakuje po prostu rewelacyjnie - słodko-kwaśne, idealnie wyważone połączenie, mocno owocowe, a jednocześnie kremowe ciasto. Mówię Wam - to jest sernik idealny.
Oczywiście można przygotować go z innymi owocami - malinami, truskawkami, jagodami, morelami... Trzeba tylko wtedy dobrze dopasować ilość cukru - jeżyny są dość kwaśne, więc ze słodszymi owocami ilość cukru należ odpowiednio zredukować.

Sernik z jeżynami i białą czekoladą (na zimno)

Składniki:
(na tortownicę o średnicy 20 cm)

spód:
  • 100 g ciastek digestive
  • 1 łyżka kakao
  • 40 g masła

masa serowa z jeżynami:
  • 300 g jeżyn
  • 200 g serka kremowego
  • 100 ml śmietany kremówki (38%)
  • 100 g cukru
  • 5 listków żelatyny

masa serowa z białą czekoladą:
  • 200 g serka kremowego
  • 150 ml śmietany kremówki (38%)
  • 150 g białej czekolady
  • 2 listki żelatyny

wierzch:
  • 400 g jeżyn
  • sok z 1/2 cytryny
  • 100 g cukru
  • 3 listki żelatyny

Ciastka na spód dokładnie pokruszyć, wymieszać z kakao. Masło rozpuścić, przestudzić, wymieszać z ciasteczkami.
Spód formy wyłożyć papierem do pieczenia. Na to wyłożyć masę ciasteczkową, dokładnie ugnieść. Wstawić do lodówki.

Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie.
Jeżyny zagotować z cukrem, dusić kilka minut pod przykryciem, aż cukier się rozpuści. Gorące zmiksować blenderem, przetrzeć przez sitko. Żelatynę odcisnąć, wymieszać z gorącymi owocami. Ostudzić.
Serek zmiksować, dodać jeżynowy mus, połączyć. Kremówkę ubić, wymieszać delikatnie łyżką z masą owocową.
Przełożyć na spód, schłodzić w lodówce 30 minut.

Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Przestudzić, zmiksować z serkiem na gładką masę. Żelatynę odcisnąć, rozpuścić, dodać do masy serowej. Kremówkę ubić, delikatnie połączyć z masą serową.
Masę wyłożyć na warstwę owocową, wstawić do lodówki na 30 minut.

Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie. Jeżyny zagotować z cukrem i sokiem z cytryny, dusić, aż cukier się rozpuści. Zmiksować blenderem, a następnie przetrzeć przez sitko. Żelatynę odcedzić, wymieszać z gorącymi owocami. Ostudzić.
Ostudzony mus wyłożyć na warstwę z białą czekoladą. Schłodzić w lodówce przez kilka godzin, a najlepiej całą noc.

Smacznego!

Dzisiaj po raz pierwszy od dawna użyłam w kuchni przyprawy do piernika. Zapach rozchodzący się z piekarnika był obłędny. I wiecie co? Przestanę już narzekać na nadchodzącą jesień. Bo siedzenie pod kocem, oglądanie filmów w coraz szybciej nadchodzące wieczory, picie gorącego kakao i zajadanie ciepłej szarlotki to wcale nie taka straszna perspektywa.

51 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda fantastycznie, a ten jeżynowy mus... Ślinka cieknie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis. Zamienię żelatynę na agar i wypróbuję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale cudowne kolory Ci wyszły :) ciasto wygląda przepięknie jak z najlepszej cukierni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ohh, wygląda obłędnie! Nie mogę się na niego napatrzeć :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest świetne - i takie równiutkie, pięknie, życzę z całego serca wygranej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm mniam! Sama mam swój sprawdzony przepis na sernik z białą czekoladą - do tego jeżyny! I ta cudna gra barw. Wygląda cudnie, smakuje pewnie równie dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, pyszności! Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Sernik przepiękny, i coś czuję,że zjadłabym całą blachę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękny serniczek, zjadłabym kawałeczek :) powodzenia w konkursie, też się do niego przymierzam, ale nie wiem czy dam radę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Znakomicie się prezentuje, te żywe kolory! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękny :) Życzę powodzenia w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda super, uwielbiam, gdy sernik przejmuje tę piękną barwę od owoców :)
    Pozdrawiam,
    siwapiecze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Fantastycznie wygląda to ciasto :) Jeszcze letnie kolor, to lubię!

    OdpowiedzUsuń
  14. Przeapetyczny i przepiękny! Osobiście nie mam ręki do serników i co jakiś zrobię, to coś mi w nim nie wyjdzie - ale po napatrzeniu się na Twój, znowu mam ochotę spróbować swoich sił przy sernikowym pieczeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda zjawiskowo :> Kocham serniki, więc z chęcią bym się poczęstowała :> I życzę powodzenia w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo atrakcyjnie wygląda i pewno jest obłędny w smaku...

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda nienagannie. :-)
    Ja też nie jestem zwolenniczką konkursów na najwięcej lajków.
    Tym samym życzę powodzenia w tym. :-)
    My może niedługo jakiś zorganizujemy, więc na pewno zaprosimy do udziału. :-D
    Można Cie znaleźć na facebook'u? Bo próbowałam, ale jakoś nie dałam rady- może mi się już na oczy rzuciło. :P
    Pozdrawiam,
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, Pożeraczka nie ma swojej strony na fb :)
      Ale może powinnam się nad tym zastanowić...? :)

      Usuń
    2. Myślę, że to dobry pomysł. :-)
      K.

      Usuń
  18. Znakomity! Wygląda niesamowicie apetycznie. I znów mam ochotę wypróbować przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  19. piękny! z pewnością równie pyszny:) gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszny serniczek, zjadłabym w ekspresowym tempie ;). Co do jesienny wieczorów też bardzo lubię te magiczne chwile, zresztą w każdej porze roku jest coś magicznego na co czeka się przez cały rok, pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj coś dla mnie nazbierałam chyba ze 3 litry wczoraj :D, ciasto wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ale ładne przejście kolorów w tym serniku! a perspektywa jesiennych przyjemności jest dla mnie co roku tak samo przyjemna ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Tak dawno tutaj byłam, a czas tak leci. Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa.
    A sernik obłędny. I jak nie lubię tego typu ciast, to dziś wiem, co zrobię z kolejną kobiałką jeżyn :))
    Pozdrawiam serdecznie. Powodzenia w konkursie życzę.

    OdpowiedzUsuń
  24. sernik ombre:) Kusi wyglądem

    OdpowiedzUsuń
  25. Zakochałam się w Twoim serniczku :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Wygląda absolutnie przepięknie:))

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniałe kolory! Kocham jeżyny, ale jako jedyna w domu! Musi mi wystarczyć popatrzenie na Twoje wspaniałe ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ojej! To ciasto wygląda niesamowicie smacznie :) Aż oczy mi się zaświeciły haha :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wygląda pięknie! Ma wspaniały kolor! :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Smakowity serniczek! Dzięki za miły komentarz i odwiedziny;) Wezmę chyba udział w konkursie o którym dowiedziałam się dziś u Ciebie. Życzę Ci powodzenia - pozdrawiam Monika www.drinkeatlive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. O, jakie to musi być dobre!

    OdpowiedzUsuń
  32. wow, wygląda rewelacyjnie, musiał być pyszny

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie, nie taka straszna ta jesień ;)
    A sernik wygląda bajecznie, jak z najlepszej cukierni.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Obłędnie śliczny ten sernik.... smak moge sobie wyobrazić :)
    Powodzenia w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja też nie jestem zwolenniczką konkursów na najwięcej lajków.
    Ale życzę powodzenia w konkursie. Podobasz mi się dziewczyno. Bardzo dobry smak.

    OdpowiedzUsuń
  36. Robiłam podobny z jagodami, jest bardzo malowniczy :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wygląda fantastycznie! A jeżyn mam na działce mnóstwo :-D

    OdpowiedzUsuń
  38. Takiemu sernikowi nie można się oprzeć, mistrzostwo. Pozdrawiam i zabieram kawałek

    OdpowiedzUsuń
  39. Zakochałam się! Muszę koniecznie zdobyć jutro jeżyny i zrobić to cudo! :) Już wiem, że z nikim się nie podzielę- zjem sama to zjawiskowe ciasto! :)

    OdpowiedzUsuń